Nissan GT-R Forum banner

Wymiana świec zapłonowych

540 views 13 replies 4 participants last post by  shawnb86  
#1 ·
Dla tych, którzy zbudowali samochód z mocą 800+ WHP i NIE UŻYWAJĄ ALKOHOLU/FLEX-FUEL, jakich świec zapłonowych używacie, z których jesteście zadowoleni?

Kilka możliwych odpowiedzi, których szukam:

OEM NGK o standardowej wartości cieplnej
Te same, ale o 1 stopień zimniejsze
Inna marka, ale o standardowej wartości cieplnej
Inna marka, ale o 1 stopień zimniejsze
(cokolwiek innego...)

Alexd
 
  • Like
Reactions: FrostyGTR33
#3 ·
R2558E-9 ngk race plug
Dzięki...

Nie mam wykresu NGK. Czy to jest identyczne z oryginalną świecą zapłonową, ale o 1 "stopień" zimniejsze?
 
#6 ·
Używam E-85 w obu moich Nissanach i używam tradycyjnej (nie irydowej) świecy zapłonowej z rdzeniem srebrnym.
Dziękuję.

Nie mam wiedzy na temat tego, co jest lepsze w konstrukcji świecy zapłonowej, ale zauważyłbym, że spośród metali szlachetnych, iryd ma znacznie, znacznie wyższą temperaturę topnienia niż srebro. Ponownie, czy to ma dla nas jakiekolwiek znaczenie, nie wiem. Iryd jest również setki razy droższy od srebra, w porównaniu do uncji trojańskich.

Alexd
 
#8 ·
Z mojego doświadczenia wynika, że konstrukcja świecy irydowej tworzy świetny, żarzący się na czerwono „gorący punkt” pod ekstremalnym obciążeniem, który jest podatny na detonację. Są fantastyczne w samochodach codziennego użytku i wytrzymują wiecznie, ale nie mają miejsca w moich silnikach o dużej mocy. Świece z rdzeniem miedziano-srebrnym we właściwym zakresie cieplnym z konwencjonalną elektrodą masową, dla mnie od teraz.
 
#9 ·
Nie kłócę się...
Czyli Twoje doświadczenie jest takie, że krótsza żywotność świec innych niż irydowe jest więcej niż rekompensowana przez mniejszą możliwość detonacji.

Alexd
 
#10 ·
Tak, ze względu na konstrukcję z cienkiego drutu. Oczywiście używam niewysuniętej końcówki. Wysunięta końcówka jest bardziej podatna na detonacje.

Już to wszystko wiesz, ale wyścigowa świeca NGK ma miedziany rdzeń i cofniętą końcówkę. I powinna lepiej tolerować detonacje bez pękania ceramiki, w porównaniu do zwykłych.

Kiedyś złamałem ceramikę za pomocą standardowych świec NGK z cienkim drutem, wysuniętą końcówką, irydowych, z katastrofalnymi skutkami. Log danych pokazał dobre AFR, a mimo to silnik detonował bez wyraźnego powodu i złamał ceramikę w 4 z 6 świec.

R2558E-9 to świetna świeca, ale kosztują około 40 dolarów za sztukę. Można by użyć tych lub czegoś podobnego.
 
#11 ·
Przy okazji, dawno temu z Camaro Z-28 na podtlenku azotu używałem typu świecy zapłonowej produkowanej przez małą prywatną firmę, która nie była prawdziwą świecą z przerwą powierzchniową, ale miała zasadniczo 4 elektrody masowe bez żadnych występów, "strzelając" przez ceramikę. Nigdy nie miałem z nimi problemów, ale w przypadku GT-R zapomniałem o eksperymentowaniu w ten sposób.
Czy słyszałeś o tym, lub o czymś bardzo podobnym?

Alexd
 
#12 ·
Na marginesie tego, dawno temu z Camaro Z-28 z nitro jeździłem na rodzaju świecy zapłonowej wykonanej przez małą prywatną firmę, która nie była prawdziwą świecą typu surface-gap, ale miała zasadniczo 4 elektrody masowe bez żadnych występów, "strzelając" przez ceramikę. Nigdy nie miałem z nimi problemów, ale z GT-R zapomniałem o eksperymentowaniu w ten sposób.
Czy słyszałeś o tym, lub o czymś bardzo podobnym?

Alexd
Tak, jest teraz wiele opcji.
Coś takiego?
(Te świece są rzekomo do zastosowań turbodoładowanych)

Image

Image