Nissan GT-R Forum banner
1 - 20 of 42 Posts

·
Registered
Joined
·
386 Posts
Discussion Starter · #1 ·
I happened to notice while looking through the 31 page wheel thread that tire shine is about as uncommon these days as a 1970's full bush... That said, what are you guys doing with your tires? Just cleaning them? Without retro tire shine I am at a loss as of what to do with my tires.
 

·
Founder/Admin
Joined
·
26,442 Posts
I still put tire shine on mine. I mean I dont cake it on or anything but I use that cleaner/shine white foam stuf after I wash the car. I dont use the gel that commonly but the foam gets them semi shiny without looking super wet
 

·
Registered
Joined
·
646 Posts
I don't give a damn about pretty tires my wheels are another subject.
After heat cycling my tires I'm not putting anything but soap and a water on them.
 

·
Registered
Joined
·
282 Posts
Another one for Adams SuperVRT!
Very nice natural looking finish. Not glossy and no sling on the sides of the car. Dry to the touch.
 

·
Registered
Joined
·
386 Posts
Discussion Starter · #10 ·
I want to use something that doesn't fling. Looks like Adams and Optimum both might fit that bill, yeah? How long do they take to fully dry?
 

·
Registered
Joined
·
2,502 Posts
Depends on what I have in the fridge, but most of the time I use raspberry balsamic vinaigrette.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using GT-R Life mobile app
 

·
Registered
Joined
·
74 Posts
Adams VRT... use it on all my clients cars, and always get great feedback. The trick is to apply it, then wipe it off with a terry cloth towel/rag. Leaves a super matte, clean finish. Never slings, and it is dry to the touch.

The super sheen bling bling shines look tacky IMO
 

·
Registered
Joined
·
26 Posts
Funny story about tire dressing... My buddy called me one day and goes his girlfriend has been applying it to the whole tire lol. Tread part and all... Goes she wanted the whole tire shiny and thought that's the way it was applied.....
 

·
Forza Felipe
Joined
·
1,725 Posts
megs hyper dressing is the best imho. Used opti gel zanio and many others but the versatility of megs hyper dressing is awesome. Plus you dilute it to whatever shine you want. From super slick to a very natural matte look. Also price is awesome.
 
1 - 20 of 42 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top