Nissan GT-R Forum banner
81 - 91 of 92 Posts
Ik weet niet of mijn GTR meetelt. Hij was volledig standaard toen ik hem kocht. Alles was OEM. Tot nu toe heb ik de middelpijp en de uitlaatdemper, wielen en banden vervangen, ben ik overgestapt op de antigravity-accu en heb ik de remschijven en remblokken vervangen. De volgende set mods die ik ga doen zijn titanium intercoolerpijpen, stabilisatorstangen en een aantal functionele cosmetische mods (behoudt nog steeds een grotendeels standaard uiterlijk) die gemakkelijk ongedaan kunnen worden gemaakt. Ik ben niet van plan om een tune of mods op basis van vermogen te doen.

Ik ben altijd bezig met betrouwbaarheid/duurzaamheid, rijkwaliteit, veiligheid en "gevoel", dus ik geef er niet echt om om het vermogen te verhogen. Ik vervang bijvoorbeeld de intercoolerpijpen door harde pijpen, puur voor de verhoogde betrouwbaarheid en duurzaamheid. De remschijven en remblokken zijn vervangen vanwege een betere remkracht en Nissan wilde $ 5,1k voor alleen de voorste remschijven en remblokken, terwijl ik $ 4,4k heb uitgegeven voor ZOWEL voor als achter. Lithium-ion batterijen zijn gewoon beter.

Mods die ik overweeg, maar het is oké als ik het niet doe:
  • Intercooler voor betere koelcapaciteit of alle onderdelen die betere koeling bieden, zoals een oliekoeler, want hitte doodt onderdelen toch?
  • Olie catch can
  • Koelvloeistoftank omdat ik weet dat de plastic reservoir van mijn bijna 10 jaar oude auto gaat lekken
  • Performance dempers voor betere rijkwaliteit
  • Roestvrijstalen remleidingen voornamelijk voor een beter pedaalgevoel
  • Carbon keramische remmen voor de levensduur en gewichtsvermindering (misschien krijg ik de Nissan-remmen zodat het technisch gezien "standaard" blijft)

Ik weet niet of mijn GTR meetelt. Hij was volledig standaard toen ik hem kocht. Alles was OEM. Tot nu toe heb ik de middelpijp en de uitlaatdemper, wielen en banden vervangen, ben ik overgestapt op de antigravity-accu en heb ik de remschijven en -blokken vervangen. De volgende set mods die ik doe, zijn titanium intercoolerpijpen, stabilisatorstangen en een aantal functionele cosmetische mods (behoudt nog steeds een grotendeels standaard uiterlijk) die gemakkelijk ongedaan kunnen worden gemaakt. Ik ben niet van plan om een tune of mods op basis van vermogen te doen.

Ik ben altijd bezig met betrouwbaarheid/duurzaamheid, rijkwaliteit, veiligheid en "gevoel", dus ik geef er niet echt om om het vermogen te verhogen. Ik vervang bijvoorbeeld de intercoolerpijpen door harde pijpen, puur voor de verhoogde betrouwbaarheid en duurzaamheid. De remschijven en -blokken zijn vervangen vanwege een betere remkracht en Nissan wilde $ 5,1k voor alleen de voorste remschijven en -blokken, terwijl ik $ 4,4k heb uitgegeven voor ZOWEL voor als achter. Lithium-ion-accu's zijn gewoon beter

Mods die ik overweeg, maar waar ik oké mee ben als ik ze niet doe:
  • Intercooler voor betere koelcapaciteit of alle onderdelen die betere koeling bieden, zoals een oliekoeler, want hitte doodt onderdelen, toch?
  • Olie catch can
  • Koelvloeistoftank omdat ik weet dat de plastic reservoir van mijn bijna 10 jaar oude auto gaat lekken
  • Performance dempers voor betere rijkwaliteit
  • Roestvrijstalen remleidingen voornamelijk voor een beter pedaalgevoel
  • Carbon keramische remmen voor de levensduur en gewichtsvermindering (misschien krijg ik de Nissan-remmen zodat het technisch gezien "standaard" blijft)
Waarom denk je dat je een catch can nodig hebt? Ik heb de Buschur Pro catch can al zes jaar op mijn FBO en heb nog nooit een druppel olie hoeven leeg te gooien. Misschien kun je dat geld besteden aan iets nuttigers?
Ik weet niet zeker wat voor soort rijgedrag je hebt, ik las een paar dagen geleden op het forum dat stabilisatorstangen overkill waren op de weg. Ik dacht erover om Whiteline te kopen voordat ik dat las. Ik denk dat er een set te koop stond in de advertentiese sectie.

Waarom denk je dat je een catch can nodig hebt? Ik heb de Buschur Pro catch can al zes jaar op mijn FBO en heb nog nooit een druppel olie hoeven leeg te gooien. Misschien kun je dat geld beter besteden aan iets nuttigers?
Ik weet niet zeker wat voor soort rijgedrag je hebt, maar ik las een paar dagen geleden op het forum dat stabilisatorstangen overdreven waren op de weg. Ik dacht erover om Whiteline te kopen voordat ik dat las. Ik denk dat er een set te koop stond in de advertentierubriek.
Ik wil proactief zijn. Als het betekent dat ik de kans op een $$$$ reparatie/vervanging verklein, dan vind ik het prima om geld uit te geven aan de catch can - als ik het doorzet. Wat betreft de stabilisatorstangen, ik ben niet van plan om met mijn auto op het circuit te rijden, maar ik doe wel wat agressief, pittig rijden op bochtige bergwegen. Ik vind het niet erg als stabilisatorstangen "overkill" zijn, ik vind het idee erachter leuk.

Onze auto's zijn "overkill" voor de weg - waarom een Nissan GTR kopen, als een Nissan Versa prima is? Het is tenslotte jouw geld, toch? Voor mij is wat mensen zeggen gewoon advies/richtlijnen. Of ik luister of niet, is aan mij. Er zijn geen absolute waarden. Als die er wel zouden zijn, zouden ieders GTR's er hetzelfde uitzien, hetzelfde aanvoelen en hetzelfde rijden, terwijl ze dezelfde onderdelen gebruiken.

Ik ben graag proactief. Als het betekent dat ik de kans op een $$$$-reparatie/vervanging verklein, dan vind ik het prima om geld uit te geven aan de catch can - als ik het doorzet. Wat de stabilisatorstangen betreft, ik ben niet van plan om met mijn auto te racen, maar ik rijd wel agressief en sportief op bochtige bergweggetjes. Ik vind het niet erg als stabilisatorstangen "overkill" zijn, ik vind het idee erachter leuk.

Onze auto's zijn "overkill" voor de straat - waarom zou je een Nissan GTR kopen, als een Nissan Versa perfect is? Het is tenslotte jouw geld, toch? Voor mij is wat mensen zeggen gewoon advies/richtlijnen. Of ik luister of niet, is aan mij. Er zijn geen absolute waarden. Als die er wel zouden zijn, zouden ieders GTR's er hetzelfde uitzien, hetzelfde aanvoelen en hetzelfde rijden, terwijl ze dezelfde onderdelen gebruiken.
Je zou eens een Corvette-groep moeten bekijken. Over het algemeen zijn ze als groep het meest negatief en bekrompen geweest als het gaat om iemands individualiteit als het gaat om auto-aanpassingen en cosmetische verbeteringen. Eerst heb je de stereotype Boomer-demografie, waarvan velen vinden dat alle Corvettes chromen wielen moeten hebben en de C6 Corvette nog steeds de beste is. Dan de jongere, nieuwere demografie die gewoon... nou ja, erg negatief is over alle veranderingen aan een Corvette. En ik denk dat de #1 "irritatie" voor deze klagers degenen zijn die schaar- of Lambo-deuren laten installeren. Wie maakt het wat uit? Het is hun geld, hun auto, hun manier.

Je zou eens een Corvette-groep moeten bekijken. Over het algemeen zijn ze als groep het meest negatief en bekrompen geweest als het gaat om iemands individualiteit als het gaat om auto-aanpassingen en cosmetische verbeteringen. Eerst heb je de stereotype Boomer-demografie, waarvan velen vinden dat alle Corvettes chromen wielen moeten hebben, en de C6 Corvette nog steeds de beste is. Dan de jongere, nieuwere demografie die gewoon... nou ja, erg negatief is over veranderingen aan een Corvette. En ik denk dat de #1 "irritatie" voor deze klagers degenen zijn die schaar- of Lambo-deuren laten installeren. Wie maakt het wat uit? Het is hun geld, hun auto, hun manier.
Stel je voor dat je zo'n rare snuiter bent dat je denkt dat JIJ kunt bepalen wat er op IEMANDS ANDERS eigendom kan worden gedaan. Ik zou die mensen een aneurysma bezorgen met hoeveel hun woorden me niet zullen deren. Ik zweer het, veel hobbygroepen zijn als VvE's lol

Stel je voor dat je zo'n rare snuiter bent dat je denkt dat JIJ kunt bepalen wat er op HET eigendom VAN IEMAND ANDERS gedaan kan worden. Ik zou die mensen een aneurysma bezorgen met hoeveel hun woorden me niet zullen raken. Ik zweer het, veel hobbygroepen zijn als VvE's lol
Precies mijn punt. We hoeven het er allemaal niet mee eens te zijn hoe iemand zijn auto heeft aangepast, en we zijn ook vrij om erom te lachen. Maar iemand voorschrijven waarom iets "niet" gedaan "kan" worden, beoordelen wat wel en niet is toegestaan, en iemand anders de les lezen over wat ZIJ aan HUN auto hebben gedaan, is de hoogte van absurditeit en extreme onbeschoftheid. Ja, goede parallel met VvE's! Maar het grootste probleem dat ik met mijn eigen VvE heb, is hoe het VvE-bestuur beslist wat te handhaven en waar de ogen voor te sluiten. Ze zijn heel goed in het aanschrijven van huiseigenaren die hun trottoirs moeten schoonmaken met een hogedrukreiniger, maar negeren mensen die 35 tot 40 mph rijden waar het 25 en 15 is, en door stopborden rijden en geen voorrang verlenen aan mensen die duidelijk staan te wachten om de straat over te steken. Oké, VvE-tirade voorbij!

• Like
Reactions: Cool-Beans-Man
Om niet af te dwalen, maar ga in de VvE-raad zitten en/of dreig ze aan te klagen; ik heb beide in het verleden en onder andere omstandigheden gedaan.

Om niet van het onderwerp af te wijken, maar word lid van het bestuur van de VvE, en/of dreig ermee hen aan te klagen; ik heb beide in het verleden en onder omstandigheden gedaan.

Alexd
Het is mijn begrip dat de statuten en CCR's voor de meeste VvE's zeer ijzersterk zijn opgesteld, en het maakt het uitdagend om ze aan te klagen. Wat betreft het dienen in het VvE-bestuur, ik zat aanvankelijk in een VvE-commissie betreffende landschapsarchitectuur en naleving. Na de eerste vergadering die ik bijwoonde, ontdekte ik dat de commissie wilde dat haar leden vrijwilligerswerk deden, zoals wieden, planten, schilderen, enz. Ik woon al acht jaar in mijn buurt en heb tot nu toe meer dan $6.000 aan VvE-kosten betaald, waaronder een paar speciale heffingen. Nadat ik al dat geld heb betaald, ga ik geen gratis arbeid verrichten voor de VvE, en ik vroeg me af waarom we geen aannemers betaalden om dat te regelen. Ik heb zowel goede als slechte ervaringen gehad met een VvE, maar dat geldt ook voor een VvE zonder VvE. Het is niet gemakkelijk om een gelukkig midden te vinden over wat geaccepteerde nalevingskwesties zijn, en wat dingen zijn die genegeerd moeten worden.

Vereist uw VvE dat u uw huis volledig standaard laat?
Ik weet zeker dat mijn VvE een gedefinieerde lijst heeft met goedgekeurde aanpassingen aan uw huis, zelfs goedgekeurde kleuren.

81 - 91 of 92 Posts